آموزش بازارهای مالی با مهبد بیضائی
05138919900

آموزش چنگال اندروز

چنگال اندروز چیست؟

این اندیکاتور توسط مربی مشهور آلن اندروز کشف شده است، چنگال اندروز یک اسیلاتور است که از سه خط روند موازی برای شناسایی سطوح احتمالی حمایت و مقاومت و همچنین سطوح شکست استفاده می شود.

با قرار دادن سه نقطه در انتهای روندهای قبلی و سپس کشیدن خطی از نقطه اول که از وسط دو نقطه دیگر عبور می کند ایجاد می شود.

دلیل نامیده شدن این شاخص “چنگال” از شکلی که در نمودار ایجاد می شود آشکار می شود.

 

 

چنگال1

 

چنگالِ اندروز می‌تواند سیگنال‌هایی را در بلندمدت یا میان‌مدت به معامله‌گران ارائه دهد، توصیه می شود همیشه تاییده برای شکستِ چنگال را با سایر اندیکاتورها ترکیب کنید.

اندروز معتقد بود که قیمت بازار در ۸۰ درصد مواقع به سمت خط میانه حرکت می کند و ۲۰ درصد باقی مانده را نیز نوسانات شدید تشکیل می دهد.

اگر عرضه و تقاضا تغییر کنند، قیمت ها منحرف می شوند و روند جدیدی ایجاد می کنند. در این شرایط است که می تواند فرصت های سوده را در بازار ایجاد کند. یک معامله گر می تواند دقت این معاملات را با استفاده  از چنگال اندروز در ترکیب با سایر اندیکاتورها افزایش دهد.

استفاده از چنگال اندروز

برای استفاده از چنگال اندروز ، معامله‌گر باید ابتدا سقف یا کفی را که قبلاً در نمودار تشکیل شده است را شناسایی کند. اولین نقطه، یا محور، در این سقف یا کف ترسیم می‌شود و به عنوان نقطه A نام گذاری می‌شود (همانطور که در تصویر ۱ نشان داده شده است).

هنگامی که پیوت انتخاب شد، معامله‌گر باید هم یک سقف و هم یک کف را در سمت راست اولین پیوت شناسایی کند. این به احتمال زیاد اصلاحی در جهت مخالف حرکت قبلی بالاتر یا پایین تر خواهد بود.پس از جداسازی این نقاط، چنگال اندروز را می توان قرار داد.

چنگال2
تصویر۱

چنگال اندروز در نمودار EUR/USD را نشان می دهد. نقطه محوری (A) درکفِ قبلی ترسیم شده است و نقاط B و C در سمت راست محور قرار گرفته اند. خط کشیده شده از نقطه A خط میانه است، در حالی که دو “شاخه” به عنوان  حمایت و مقاومت عمل می کنند.

چنگال3
تصویر۲

 

استفاده از چنگال در GBP/USD : به فرصت های متعدد ارائه شده به معامله گر در داخل و خارج از خطوط حمایت و مقاومتِ چنگال اندروز توجه کنید. علاوه بر این، معامله‌گر می‌تواند موقعیت‌هایی را در هنگام شکست حمایت و مقاومت آغاز کند. دو مثال در نقاط F و G ارائه شده است. در اینجا، روندِ بازار تغییر کرد، و حرکتی را ایجاد کرد که از خط میانه منحرف شد و از خطوط روند کانال عبور کرد. از آنجایی که قیمت تلاش می کند به منطقه میانه بازگردد، معامله گر می تواند سود بدست آورد. با این حال، مانند هر معامله دیگری، مدیریت صحیح پول و تأییدیه برای معامله باید نقش مهمی در اجرا داشته باشد.

 

معامله در خطوط چنگال اندروز

تصویر ۳ یک مثال خوب است، زیرا به ما نشان می دهد که قیمت در جفت ارز EUR/CAD از خط میانه برگشته و به مقاومت بالایی چنگال (نقطه A1 ) رسیده است. با کمی نزدیک‌تر کردن در تصویر ۴، شکل‌گیری ستاره عصرگاهی را مشاهده می‌کنیم. در اینجا، روند صعودی که در حال افزایش بود، شروع به ضعیف شدن کرده است، وکندلِ دوجی را تشکیل می دهد.

معامله‌گر بهتر است هنگام در نظر گرفتن این نشانه‌ها، ورودی را در نقطه X (تصویر ۴)، کمی پایین‌تر از بسته شدن کندلِ سوم قرار دهد. این معامله با حرکت نزولی اجرا می شود، زیرا قیمت بار دیگر به سمت خط میانه حرکت می کند، در عمل با مدیریت صحیح پول ( حد ضررِمناسب). حتی بهتر از آن، معامله‌گر می‌تواند نزدیک به ۱۰۰۰ پیپ سود کسب کند.

چنگال4
تصویر۴

در جفت ارز EUR/CAD  در اینجا با نزدیک شدن قیمت به رقم ۱٫۵۰۰۰، نمونه بارز فرصت معامله ی سود ده را می بینیم.

 

 

 

 

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *