آموزش بازارهای مالی با مهبد بیضائی
05138919900

الگوی پرایس اکشن QM

الگوی QM

الگوی QM بیش از یک الگوی ورود به معامله است تا یک استراتژی معاملاتی.

اگر این الگو را با استراتژی معاملاتی خود ترکیب کنید، شانس معاملات شما را افزایش می دهد و سطح اطمینان شما را افزایش می دهد. این  الگو به شما کمک می کند تا به موقع تصمیمات بهتری بگیرید.

به عنوان مثال، اگر الگوی QM را در نزدیکی سطح حمایت یا مقاومت یا با واگرایی مشاهده کنید،  تاییدیه بهتری برای معامله ارائه می دهد.

بسیاری از معامله گران عرضه و تقاضا از این الگو برای شناسایی مناطق قوی قابلِ معامله  استفاده می کنند. وقتی الگوی QM را در مناطق عرضه یا تقاضای قوی پیدا می‌کنند، معاملات شان را با اطمینان بیشتری انجام می‌دهند. همچنین پتانسیل نسبت سود به ریسک بزرگتری  را فراهم می کند.

الگوی QM همیشه ظاهر نمی شود، اما وقتی این اتفاق می افتد، معامله گران نباید آن را نادیده بگیرند. این  الگو یکی از قابل اعتمادترین و قدرتمندترین الگوها برای معامله است.

الگوی QM در فارکس چیست؟

یک الگوی برگشتی است که در انتهای یک روند (صعودی یا نزولی) ظاهر می شود.

الگوی QM یکی از سودآورترین الگوهای نمودار در فارکس است و تکرار می شود. نکته کلیدی این است که زمانی که فرصت معاملاتی به وجود می آید، آنها را شناسایی کنید و از همه مهمتر به آنها واکنش نشان دهید.

چگونه الگوی QM    را معامله کنم؟

الگوی QM2

 

اکنون سفارش در انتظار خود (خرید) را در QML (Quasimodo Line) قرار دهید

هنگامی که قیمت به پایین ترین حد خود باز می گردد، سفارشدر انتظار شما فعال می شود.

حد ضرر خود را درست زیر MPL قرار دهید.

الگوی QM3

 

در اینجا، رریزشِ قابل توجهی در بازار رخ داده است. بازار درجا می زند. پس از ایجاد یک Lower low،  به سمت بالا حرکت می کند و قله ی قبلی  را می شکند تا یک سقفِ بالاتر ایجاد کند.

فاصله ی  بین QML و MPL به عنوان یک منطقه Quasimodo تقاضا در نظر گرفته می شود. هنگامی که قیمت به این منطقه باز می گردد، یک محدوده ی  خرید ایجاد می شود و ملاحظه کنید که قیمت چقدر زیبا از سطح QML باز می گردد. شروع به رفتن به سمت صعود می کند.

الگوی QM4

اولین TP ما تاچ  شد.

الگوی QM5

TP دوم هم زده میشه.

 

الگوی QM6

 

اکنون سفارش در انتظارِ خود را (Sell Limit) در QML (Quasimodo Line) قرار دهید.وقتی قیمت به بالاترین حد خود رسید، سفارش در انتظارِ شما فعال می شود.حد ضرر خود را درست بالاتر از آخرین MPL قرار دهید.

الگوی QM7

 

الگوی QM8

Quasimodo به طور کلی در کجا ظاهر می شود؟

الگوی Quasimodo در تمام بازه های زمانی ظاهر می شود.در صورت استفاده صحیح بسیار سود ده می باشد و در هر بازه زمانی از نمودارهای روزانه تا ۱ دقیقه قابل مشاهده است.

الگوی QM10

چند توصیه برای ترید با  QM که  باید به خاطر بسپارید:

همیشه به دنبال مناطق جدید عرضه/تقاضا Quasimodo باشید که بِکرهستند.

اطمینان حاصل کنید که فاصله بین QML و MPL خیلی زیاد نباشد. اگر فاصله بسیار زیاد باشد، ریسک افزایش یافته و نسبت رسیک به ریوارد زیاد خواهد بود. بنابراین، وقتی منطقه کوچک است، ریسک نیز کوچک است و سود مورد انتظار بزرگ است.

QM زمانی قدرتمندتر می شود که یک منطقه قوی باشد.

این الگو یکی از قابل اعتمادترین و قدرتمندترین الگوها برای معامله است. پتانسیل نسبت ریسک به ریواررد این الگوی بازگشتی خوب است.

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *