آموزش بازارهای مالی با مهبد بیضائی
05138919900

زندگی نامه و سبک ریچارد وایکووف(Biography and Style of Richard Wyckoff)

تصویر ریچارت وایکوف
تصویر ریچارت وایکوف

     

    زندگی نامه  ریچارد وایکووف

    زندگی نامه  ریچارد وایکووف(زاده ۲ نوامبر ۱۸۷۳ – درگذشته ۷ مارس ۱۹۳۴) یک سرمایه‌گذار آمریکایی در بازار سهام و بنیانگذار و سردبیر زمانی مجله وال بود.

    کسانی هستند که فکر می‌کنند در حال مطالعه بازار هستند، تنها کاری که انجام می‌دهند مطالعه آن چیزی است که کسی در مورد بازار گفته است…. نه آنچه بازار در مورد خودش گفته است (ریچارد دی ویکوف)

    ریچارد دی ویکوف که بود و چرا برای همه ما مهم است. ریچارد دمیل ویکوف (۲ نوامبر ۱۸۷۳ – ۱۹ مارس ۱۹۳۴) یکی از مقامات بازار سهام، بنیانگذار و سردبیر زمانی مجله وال استریت (که آن را در سال ۱۹۰۷ تأسیس کرد) و سردبیر بورس Technique بود. Wyckoff روش‌های خود را در بازارهای مالی پیاده‌سازی کرد و حساب خود را به‌گونه‌ای افزایش داد که در نهایت صاحب نه  و نیم هکتار و یک عمارت در مجاورت جنرال موتور، در گریت نک، نیویورک شد.

    با ثروتمندتر شدن Wyckoff ، توجه و اشتیاق خود را به آموزش، تدریس، معطوف کرد . Wyckoff که در اوایل دهه ۱۹۰۰ به عنوان یک تاجر و مربی در بازارهای سهام، کالا و اوراق قرضه ادامه داد، در مورد منطقِ بازار کنجکاو بود. Wyckoff از طریق گفتگوها، مصاحبه ها و تحقیقات معامله گران موفق زمان خود، سبک خود را که تجارت و تدریس می کرد، تقویت و مستند کرد.   Wyckoff با همه آنها کار و مطالعه کرد، خودش، جسی لیورمور، ای. اچ. هریمن، جیمز آر. کین، اتو کان، جی پی مورگان و بسیاری دیگر از بزرگانِ آن روز. تحقیقات Wyckoff بسیاری از ویژگی‌های مشترک را در میان برنده‌ترین سهام و مبارزان بازار آن زمان ادعا کرد. او این بزرگانِ بازار  و عملیات آنها را تجزیه و تحلیل کرد و تعیین کرد که ریسک و پاداش در کجا برای تجارت بهینه است. او بر قرار دادن استاپ ضررها در همه زمان‌ها، اهمّیت کنترل ریسک هر معامله خاص تاکید کرد و تکنیک‌هایی را که برای روند بزرگ ( صعودی و نزولی) استفاده می‌شود، نشان داد. تکنیک Wyckoff ممکن است بینشی در مورد چگونگی و چرایی خرید و فروش اوراق بهادار توسط افراد حرفه‌ای ارائه دهد. Wyckoff سه بار ازدواج کرد: اول در سال ۱۸۹۲ با Elsie Suydam ،دوم با Cecelia G. Shear و سوم با Alma Weiss .

    به عنوان کسی که به طور فعال به بازارهای سهام، گزینه ها یا کالاها علاقه مند است، احتمالاً زندگی و آموزه های ریچارد وایکووف را بسیار جذاب و ارزشمند می بینید. در سال ۱۹۳۱، پس از یک حرفه طولانی و برجسته، آقای وایکووف یک دوره آموزشی منحصر به فرد در مورد چگونگی سرمایه گذاری و تجارت در اوراق بهادار نوشت و همزمان یک سازمان آموزشی برای کمک به مردم برای یادگیری استفاده از روش های موفقِ خود تأسیس کرد. دوره آموزشی ریچارد وایکووف در علم و تکنیک بازار سهام است. سردبیران مالی روزنامه‌ها و مجلات پیشرو به این سؤال پاسخ داده‌اند: ریچارد وایکووف چگونه واجد شرایط ایجاد دوره آموزشی در علم و تکنیک بازار سهام بود؟ آقای Wyckoff به نوبه خود – دونده، منشی، مشتری، رئیس کارگزاری خود، کارشناس بازار، بنیانگذار و سردبیر طولانی مدت مجله وال استریت بود. زمانی، به عنوان مشاور بازار، یکی از بزرگترین پیروان فردی را در تاریخ وال استریت داشت. آقای Wyckoff به عنوان یکی از موفق ترین چارت خوان های  زمان خود شناخته می شد. -ژورنال تجارت، شیکاگو آقای Wyckoff برای خود یک حرفه و ثروت ایجاد کرد. کتاب او «ماجراها و سرمایه‌گذاری‌های وال استریت» پرتره‌هایی واقعی از بسیاری از چهره‌های افسانه‌ای وال استریت و افشای عملکرد درونی بازار سهام ارائه می‌کند. همچنین حاوی اطلاعات عملی زیادی در مورد قضاوت روند بازار سهام است. – هفته نامه بارون، نیویورک. Richard D. Wyckoff در مطالعه نوار و ویژگی های فنی خود بازار پیشگام بود.

    آقای Wyckoff همیشه یک شاگرد جدّی بازار بود. امّا او اساساً یک سفته باز بود تا یک خریدار برای مدّت طولانی. با این حال، برخلاف بسیاری از دلالان، او ثروت و موفقیت به دست آورد. هیچ کس نمی تواند آن منظره را با اقتدار بیشتری از آقای وایکووف توصیف کند که تمام مراحل خیابان را از پسری که در یک کارگزاری کار می کرد تا یک دلال موفق، یک غول جنگی و به عنوان سردبیر مجله وال استریت طی کرد. ریچارد دی وایکووف در واشنگتن بیشتر به عنوان سردبیر مجله وال استریت شناخته می شود. در دوران جوانی، روش‌های مورد استفاده بزرگانِ بازار را به دقّت مطالعه کرد. ستاره ی واشنگتن Richard D. Wyckoff به خودی خود نامی آشناست. دامنه تجربه او در امور مالی مهّم و متنوع بوده است. کمک آقای وایکووف به عزّت، پیشرفت و علم معاملات سهام خدمت ارزشمندی به کشورش بوده است. او در سال ۱۹۸۸ به عنوان یک چرخ دنده در ماشین بزرگ بورس شروع به کار کرد و جاه طلبی داشت که یاد بگیرد و به دیگران بگوید که چه چیزی باعث شده است که این اتفاق بیفتد. این هدف زندگی ریچارد دی وایکووف بود. در طول حرفه تجاری آقای وایکووف ، جذب روزافزون او با مشکل چگونگی ارائه اطلاعات دقیق و دست اول برای خرید سهام، در روش‌های مختلف خدمات مالی که او توسعه داد، به ثمر نشست. این یک راه طولانی است که بین اولین شغل وال استریت و موفقیت های بعدی او امتداد می یابد و با تأسیس و مالکیت مجله وال استریت به اوج خود می رسد. چنین حرفه‌ای نمی‌توانست او را با برخی از چهره‌های برجسته روزگار در یک سطح قرار ندهد.

    آقای Wyckoff به‌عنوان سردبیر مجله وال استریت، مجله‌ای که از آغاز، بیش از بیست سال پیش، تا زمان بازنشستگی‌اش در سال ۱۹۲۶، مسئولیت اصلی آن را بر عهده داشت، نمی خواهد بعد از تجربه چهل ساله سخت ، بیکار بماند. بنابراین، او می کوشد تا بخشی از آموزه های خود را به دیگران منتقل کند.

    خلاصه‌ای از زندگی آقای Wyckoff و این نظرات در مورد ریچارد ویکوف و کارش، توضیح می‌دهد که چرا او اینقدر واجد شرایط منحصر به فرد برای تأسیس این برنامه بود. ثبت زمانی زندگی و تجربیات وال استریت ریچارد دی وایکووف (برگرفته از زندگینامه او “ماجراهای وال استریت و ماجراهای چهل سال.)

    مجله شماره آوریل ۱۹۲۶ از “مجله وال استریت”. این مجله توسط ریچارد ویکوف در سال ۱۹۰۷ تاسیس شد.

    سوابق فعالیت

    ۱۸۸۸: اولین کار او – دونده وال استریت

    ۱۸۹۰ یادگیری اصول اولیه سرمایه گذاری

    . ۱۸۹۱ صندوقدار کارگزاری در هفده سالگی

    . ۱۸۹۲ تغییر پایه در طبقه بورس اوراق بهادار که دارای مغازه های سطلی بود

    . ۱۸۹۶ از دستیار تا منشی خرید و فروش

    . ۱۸۹۷ گسترش فعالیت‌ها – یادگیری در مورد اوراق قرضه – از معاملات کاغذی تا “سقوط” در لاتهای یک سهم

    . ۱۸۹۸ یک سرمایه گذاری سوداگرانه را از هیچ به ۱۰۰۰ دلار دو برابر کرد و بر هفت شعبه یک شرکت بورسی نظارت کرد. ۱۸۹۹ انجام معاملات در سهام بیمه و اوراق قرضه وام جنگ اسپانیا

    . ۱۹۰۰ تجارت خارج از بورس و مهار بازار اوراق بهادار – شناور خود. Harrison & Wyckoff-اولین شرکت بورسی او سفارشات دستکاری شده برای Jay Gould و Harry Content را انجام می دهد

    . ۱۹۰۱ مشاهده عملیات جان دبلیو. گیتس و جیمز آر. کین از داخل – پیش بینی موفقیت آمیز وحشت در اقیانوس آرام شمالی

    . ۱۹۰۲ مطالعه نیروهای دستکاری و روشهای اپراتورهای بزرگ

    . ۱۹۰۳ تغییر شراکت-مالت و ویکوف

    . ۱۹۰۴ خرید فولاد ایالات متحده در ۸ ۵/۸، در یک چهارم از پایین ترین قیمت

    . ۱۹۰۵ مطالعه یاران بزرگ – واسرمن، کسلر، کانفیلد، مورگان

    . ۱۹۰۶ توسعه یک روش معاملاتی – شروع در تجارت اوراق قرضه

    . ۱۹۰۷ کار برای جیمز آر. کین با جورج دبلیو. پرکینز، توماس فورچون رایان، آگوست بلمونت، چارلز دبلیو مورس که مجله وال استریت را تأسیس کردند

    . ۱۹۰۹ آزمایش سیستم های مکانیکی-مطالعات در عمل بازار-به کمال رساندن روش او

    . ۱۹۱۱ کسب شهرت – تجارت از یک دفتر خصوصی

    . ۱۹۱۳ شریک ویژه در Alfred Mestre & Co.، اعضای بورس اوراق بهادار نیویورک – پیش بینی قلمه های خربزه آینده

    . ۱۹۱۵ تامین مالی یک شرکت

    . ۱۹۱۶/۸ استخراج پول از وال استریت، شکستن بازار فولاد ایالات متحده – یک طرفدار شخصی بزرگ

    . ۱۹۱۹ جنگ صلیبی برای حمایت عمومی بزرگ در بازارهای اوراق بهادار

    . ۱۹۲۰ سازماندهی کارکنان تحلیلی ریچاراد دی. ویکوف

    . ۱۹۲۱ بنیانگذار نیویورک کرب اکسچنج – معاملات با جسی ال لیورمور – روشهای او

    . ۱۹۲۲ افشای و کشتن مغازه های سطل.

    ۱۹۲۳ با اتو اچ کان مجله را به هدف خود رساند

    . ۱۹۲۴/۵ پاکسازی شخصی بهترین و عالی لیورمور – تعطیلات در اروپا

    . ۱۹۲۶ در رأس برنامه ریزی برای بازنشستگی، خانه روستایی که سود می برد، یک کودتای نهایی در بازار ایجاد کرد که همسایگی با اسلون، سینکلر بیمار بود

    . ۱۹۲۷ منافع بازار در فلوریدا، کالیفرنیا بسته شد

    . ۱۹۲۸ اقامت اروپایی – رویای یک کالج وال استریت

    . ۱۹۳۱ بازگشت به وال استریت – یک جاه طلبی مادام العمر – یک موسسه آموزشی ملی در قلب منطقه مالی

    . ۱۹۳۴ مرگ یک دست می گیرد. ریچارد دی ویکوف، نویسنده مطالعات در نوارخوانی

    (۱۹۰۹) چگونه در سهام و اوراق قرضه تجارت و سرمایه گذاری کنم

    (۱۹۲۰) سرمایه گذاری وال استریت و ماجراهای چهل سال

    (۱۹۳۰) دوره آموزشی Richard D. Wyckoff در علم و تکنیک بازار سهام

    (۱۹۳۱) تکنیک بازار سهام، جلد ۱،۲، و ۳ (۱۹۳۳)

     

    قسمت بعد

    ارسال دیدگاه

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *