آموزش بازارهای مالی با مهبد بیضائی
05138919900

وال استریت چیست؟

وال استریت چیست؟

وال استریت یک خیابان واقعی در منهتن است، امّا برای بازارهای مالی آمریکا نیز یک اصطلاح فراگیر است.

 

وال استریت 1
وال استریت ممکن است خیلی طولانی نباشد، اما مقر برخی از تأثیرگذارترین مؤسسات مالی جهان در آنجا قرار دارد.

 

وال استریت چیست؟ چرا معروف است؟

از وال استریت در شهر نیویورک دیدن کنید، و بزرگترین بورس اوراق بهادار جهان را بر اساس ارزش بازار، بورس نیویورک، خواهید دید. وال استریت که از غرب با برادوی و از شرق به رودخانه شرقی محدود شده است، ممکن است تنها هشت بلوک باشد، اما پر از آسمان‌خراش‌های طلاکاری شده است که ده‌ها بانک تجاری، شرکت‌های بیمه و حتی بانک فدرال رزرو نیویورک را در خود جای داده است.

زمانی وال استریت در قرن هفدهم یک دیوار واقعی در امتداد مرز شمالی خود داشت، امّا امروز، مرزهای آن محو شده است. اکنون این شهر به عنوان قلب تپنده منطقه مالی نیویورک و مرکز قدرت دنیای مالی شناخته شده است.

جدای از مرزهای فیزیکی آن، وال استریت نیز یک حالت ذهنی است، زیرا مردم اغلب زمانی که به بازارهای سهام و به طور کلی فعالیت معاملاتی اشاره می کنند از این اصطلاح استفاده می کنند. برای بسیاری از مردم، وال استریت نشان دهنده قدرت اقتصادی و

شاید حس نخبه گرایی است، زیرا کارگران یقه سفید ساکن وال استریت به راه اندازی موتوری سرمایه داری کمک می کنند که به نظر می رسد هرگز دست از کسب سود نمی برد.

وال استریت تنها جایی است که مردم با رولز رویس به آنجا می روند تا از کسانی که سوار مترو می شوند مشاوره بگیرند. وارن بافت

وال استریت کجا واقع شده است؟ روی آن چیست؟

حمل و نقل عمومی در واقع روش اصلی تردد در شهر نیویورک است و سه ایستگاه مترو به وال استریت خالی می شوند: وال استریت، براد استریت و وال استریت در ایستگاه های ویلیام استریت. در هر روز، تاکسی‌های زرد رنگی را خواهید دید که بیرون ساختمان‌ها پارک شده‌اند، مترها می‌دوند و بوق‌ها به صدا در می‌آیند، که به ازدحام همه‌جای خیابان‌های نیویورک کمک می‌کند.

وال استریت خود در منطقه مالی منهتن پایین قرار دارد. این محله قابل پیاده‌روی است که زمانی با غروب خورشید متروک شد، اما اخیراً به دلیل پروژه‌های توسعه بی‌وقفه‌اش، نام جدیدی پیدا کرده است: مرکز شهر جدید. جاذبه‌های قابل توجه آن از کشتی‌های قایقرانی تاریخی و خیابان‌های سنگ‌فرش‌شده بندر دریایی در انتهای جنوبی آن گرفته تا مجتمع جدید و پر زرق و برق مرکز تجارت جهانی و مرکز حمل‌ونقل معروف به Oculus که شاهکاری چشم‌نواز از مهندسی مدرن است.

این منطقه همچنین دارای رستوران‌های مجلل، هتل‌های مجلل کاملاً جدید، و موزه‌هایی مانند یادبود و موزه ملی ۱۱ سپتامبر است که به بازدیدکنندگان دلایل زیادی برای ماندن در آن‌جا می‌دهد – حتی پس از زنگ بسته شدن بازار سهام.

 

چه افرادی در وال استریت کار می کنند؟ آنها چه کار می کنند؟

صنعت مالی دارای اجزای بسیاری است: سرمایه گذاران سهام سهام و سایر دارایی ها را در بورس می خرند و می فروشند، در حالی که بانک های سرمایه گذاری عرضه اولیه عمومی سهام، ادغام و ادغام را تسهیل می کنند. تعدادی شرکت مالی در وال استریت مستقر هستند، مانند سیتی بانک، کردیت سوئیس، مورگان استنلی، جی پی مورگان چیس، و گلدمن ساکس، در حالی که در نزدیکی آن می توان بورس تجاری نیویورک و بورس اوراق بهادار آمریکا را یافت. با این حال، سایر موسسات مالی به دفاتر خود در میدتاون منهتن گسترش یافته اند، در حالی که حتی تعداد بیشتری از آنها به مکان هایی در نیوجرسی منشعب شده اند.

سه هزار نفر به تنهایی در بازار بورس نیویورک کار می کنند. در مجموع، تخمین زده می‌شود که شرکت‌های وال استریت ۹ درصد از نیروی کار شهر یا تقریباً ۱۸۰۰۰۰ کارگر را استخدام کنند. طبق گزارش CNBC، متوسط ​​حقوق یک کارگزار اوراق بهادار وال استریت در سال ۲۰۲۰ ۴۳۴۰۰۰ دلار بود که تقریباً پنج برابر بیشتر از میانگین ملی است.

انواع دیگر مشاغل وال استریت عبارتند از:

حسابرس

مدیر صندوق تامینی

تحلیلگر مالی

پردازشگر وام

مشاور مالی

مدیر بازاریابی

مجسمه گاو شارژی در وال استریت کجاست؟

گاو شارژی که با نام گاو وال استریت نیز شناخته می شود، مجسمه ای ۳ تنی است که از برنز ساخته شده است که گاو نر را در حال نبرد به تصویر می کشد و به عنوان نشان وال استریت شناخته می شود. هنرمند Arturo di Modica آن را پس از سقوط بازار سهام در سال ۱۹۸۷ ایجاد کرد. او آن را در مقابل بورس اوراق بهادار نیویورک نصب کرد تا راهی برای الهام بخشیدن به معامله گران برای تفکر مثبت – بالاخره بازار صعودی بازاری است که سود ایجاد می کند. در حال حاضر، در تقاطع خیابان برادوی و ایالت، روبروی باتری پارک واقع شده است.

مجسمه دختر بی باک در وال استریت کجاست؟

مجسمه دختر بی باک به افتخار روز جهانی زن در ۷ مارس ۲۰۱۷ در مقابل گاو شارژی نصب شد. مجسمه چهار پا که توسط کریستن ویزبال ساخته شده و توسط مشاوران State Street Global Advisors ساخته شده است، در مخالفت با گاو نر ایستاده و به عنوان نماد توانمندسازی زنان

جالب اینجاست که «دختر بی باک» همچنین به عنوان تبلیغ SPDR، MSCI Gender Diversity ETF، که همزمان با رونمایی از مجسمه راه‌اندازی شد، خدمت کرد. نماد تیک تیک آن، به درستی، SHE است. پس از شکایت دی مودیکا مبنی بر اینکه مجسمه جدید یک «ترفند تبلیغاتی» است که ارزش کار او را بی‌ارزش می‌کند، دختر بی‌باک در سال ۲۰۱۸ به خانه جدیدش، مقابل بورس نیویورک، منتقل شد.

آیا وال استریت امروز باز است؟

ساعات معامله در بازارهای سهام مانند بورس نیویورک، بورس آمریکا و نزدک از ۹:۳۰ صبح تا ۴ بعد از ظهر است. بازارها با رعایت تمام تعطیلات فدرال بسته هستند و همچنین در ساعت ۱ بعد از ظهر بسته می شوند. در شب کریسمس، دوشنبه قبل از روز استقلال، و روز بعد از تشکر

 

 

بورس اوراق بهادار در ایالات متحده سابقه طولانی دارد. در سال ۱۷۹۰، بورس اوراق بهادار فیلادلفیا، با نام اصلی هیئت کارگزاران فیلادلفیا، تأسیس شد. دو سال بعد شاهد رقیب بزرگ دیگری بودیم – بورس نیویورک.

بورس اوراق بهادار نیویورک تاریخچه بورس خارجی نیویورک با امضای قرارداد باتون‌وود توسط بیست و چهار کارگزار و بازرگان شهر نیویورک در ۱۷ می ۱۷۹۲ در خارج از وال استریت ۶۸ زیر درختی باتون‌وود آغاز می‌شود. در ابتدا پنج اوراق بهادار در شهر نیویورک معامله می شد که اولین شرکت پذیرفته شده در بورس نیویورک، بانک نیویورک بود. ۲۴ کارگزاری که این قرارداد را امضا کردند، بنابراین اولین اعضای NYSE شدند، شامل افراد و همچنین شرکت هایی مانند آرمسترانگ و بارنول (ویلیام آرمسترانگ، جورج بارنول) بودند.

بورس آمریکا

 

بورس اوراق بهادار آمریکا (AMEX) در سال ۱۸۰۰ شروع به کار کرد و تا سال ۱۹۲۱ به عنوان “Curb Exchange” شناخته می شد زیرا به عنوان یک بازار در خیابان برود در نزدیکی Exchange Place تشکیل می شد. تاریخ تأسیس آن به طور کلی سال ۱۹۲۱ در نظر گرفته می شود زیرا این سالی است که به محله های جدید در ترینیتی نقل مکان کرد. با این حال، تا سال ۱۹۵۳ بود که به طور رسمی بورس آمریکا شد. NASDAQ که توسط انجمن ملی فروشندگان اوراق بهادار تأسیس شد، در ۸ فوریه ۱۹۷۱ به عنوان اولین بازار سهام الکترونیکی جهان، معاملات را با بیش از ۲۵۰۰ اوراق بهادار آغاز کرد. در نوامبر ۱۹۹۸، انجمن ملی فروشندگان اوراق بهادار اعلام کرد که بورس اوراق بهادار آمریکا با انجمن ملی فروشندگان اوراق بهادار ادغام می‌شود و «گروه بازار نزدک-آمکس» را ایجاد می‌کند. با این حال، بورس آمریکا به عنوان یک بورس فعال باقی ماند.

 

همانطور که در زیر نشان داده شده است، قرن بیست و یکم تغییرات بیشتری را به همراه داشت.

۲۰۰۰ NASDAQ به یک شرکت انتفاعی تبدیل می شود که اعضا به تجدید ساختار و تقسیم آن به یک شرکت انتفاعی متعلق به سهامداران رأی دهند.

۴ آوریل ۲۰۰۷ NYSE Group و Euronext ادغام شدند تا به NYSE Euronext تبدیل شوند.

می ۲۰۰۷ NASDAQ یک معامله خارجی را برای ایجاد یک شرکت تبادل جهانی و فناوری با بورس سوئد افست بازار (OMX) اعلام کرد.

۷ نوامبر ۲۰۰۷ NASDAQ OMX بورس اوراق بهادار فیلادلفیا را که قدیمی‌ترین بورس اوراق بهادار آمریکا است، خریداری کرد.

۱ اکتبر ۲۰۰۸ NYSE Euronext بورس آمریکا را تصاحب کرد.

۱۶ ژانویه ۲۰۰۹ ادغام NYSE Amex کامل شد.

۲۱ دسامبر ۲۰۱۲ IntercontinentalExchange (ICE) اعلام کرد که NYSE Euronext را خریداری خواهد کرد. خارجی

۲۵ مه ۲۰۱۸ استیسی کانینگهام اولین رئیس زن NYSE شد. خارجی

۷ ژانویه ۲۰۱۹ طرحی از سوی چندین بانک و کارگزاری برای راه اندازی اکسچنج خارجی (MEMX) اعلام شد و جاناتان کلنر بعداً به عنوان مدیرعامل منصوب شد.

 

 

وال استریت برای چه چیزی بیشتر شناخته شده است؟

 

امروزه وال استریت به عنوان مهم ترین مرکز مالی آمریکا شناخته می شود. یک تور در وال استریت شما را در نقش های متعدد این منطقه در طول تاریخ می برد. فرماندار De Waalstrat که در اصل یک شهرک هلندی بود، یک بار یک قبیله کامل از مردم بومی را که توافق کرده بودند به طور مسالمت آمیز منطقه را تخلیه کنند، قتل عام کرد. در نتیجه، شهرک نشینان مجبور به ساختن استحکامات، از جمله قلعه آمستردام در انتهای جنوبی منطقه شدند، که اکنون موزه سرخپوستان آمریکایی است. در تقاطع خیابان مروارید و وال استریت، اولین بازار رسمی برده‌داری در نیویورک قرار دارد که در اواخر قرن هفدهم تأسیس شد. زمانی در نزدیکی وال استریت درختی بود که زیر آن اولین معامله سهام و سفته بازی انجام شد که منجر به توافق باتون وود، پیشروی بورس نیویورک شد.

وال استریت و صنعت مالی

 

نقش وال استریت به عنوان مرکز مالی آمریکا، این منطقه را در بدترین رکودها و بهترین رونق ها دیده است. ساختمان‌های پیچیده نئوکلاسیک نماد وال استریت در طول احیای یونان در اواسط دهه ۱۸۰۰ و عصر طلایی، زمانی که بزرگان صنعت شروع به دیدن سرمایه‌گذاری‌های خود در زیرساخت‌های ایجاد شده توسط گسترش غرب، از جمله راه‌آهن، نفت و فولاد کردند، جوانه زدند. . اندکی پس از آن، عصر طلایی پس از سقوط بازار سهام در سال ۱۹۲۹، که کشور را در رکود بزرگ فرو برد. این دوران شکوفایی و ریاضت اقتصادی متناوب در معماری وال استریت گنجانده شده است. مجسمه گاو شارژی تجسم فیزیکی هوس‌بازی بازار سهام است که سلامت اقتصاد آمریکا را دنبال می‌کند.

وال استریت و ۱۱ سپتامبر

 

یادبود ۱۱ سپتامبر به عنوان یادآور شاید بزرگترین تراژدی در خاک آمریکا در خاطرات اخیر است. دو فواره توخالی عظیم، مکان‌های اصلی برج‌های دوقلو و همچنین تمام کسانی را که در جریان این حمله کشته شده‌اند، به یادگار می‌گذارند. با این حال، در نزدیکی آن، برج تجارت جهانی وان، یکی از بلندترین ساختمان‌های نیمکره غربی، و همچنین Oculus، مرکز خرید زیرزمینی نهنگ‌مانند، و جدیدترین ادای احترام منطقه مالی به سرمایه‌داری قرار دارد.

 

وال استریت همچنین به‌خاطر انبوهی از بارهای تاریخی و گزینه‌های غذاخوری خوب شهرت دارد. مشبک کاپیتول مورد علاقه کارگران مالی است. برای زنبورهای شلوغ اداری در حال حرکت، سم فلافل در پارک زوکتی یک ناهار سریع برای زنبورهای شلوغ اداری است.

 

وال استریت2
وال استریت – پارک زوکتی (  Wall Street – Zuccotti Park )

 

همچنین می توانید در میخانه فرانسیس، جایی که جورج واشنگتن سخنرانی پیروزی در جنگ انقلابی را ایراد کرد، شام بخورید..

 

 

 

 

 

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *